جستجو کردن
Close this search box.
صفحه اصلی > افتخار آفرینی اندیشکده

افتخار آفرینی اندیشکده

افتخار آفرینی اندیشکده زیست‌بان هرمس در انیسیتوی بین المللی اقیانوس شناسی


سرکار خانم دکتر نقشبندی عضو هیئت مدیره شلیرا، به عنوان سفیر حفاظت از اقیانوس‌ها از طرف موسسه بین‌المللی اقیانوس شناسی international ocean institute (IOI) ، انتخاب و جایزه بهترین ارائه سال ۲۰۱۹ را دریافت نمودنددر طی دوره پنج هفته‌ای که از تاریخ ۴ نوامبر تا ۶ دسامبر ۲۰۱۹ در موسسه بین المللی اقیانوس شناسی برگزار شد، پس از آموزش‌ها و آزمون‌های فشرده، جایزه بهترین ارائه دوره به سرکار خانم دکتر نقشبندی اهدا شد و نشان سفیر اقیانوسها (ocean ambassador) را دریافت کردند. 
در این دوره ۲۱ نماینده از کشورهای مختلف جهان حضور داشتند . این دوره در والتا جزیره ای کوچک واقع در جنوب ایتالیاست برگزار شد. IOI هرساله در کشورهای مختلف از جمله کانادا، آفریقای جنوبی، چین، و … دوره هایش را برگزار می‌کند.هدف این دوره ها اطلاع رسانی و تربیت سفیر برای نقاط مختلف جهان است تا در زمینه عوامل مخرب بر محیط زیست و بویژه آلودگی میکرو پلاستیک در اقیانوسها و محیط های آبی که در فرایند زنجیره غذایی به بدن ما باز می گردد اطلاع رسانی کرده و آموزشها را انتقال دهند.
ایشان اشاره کردند: ” این دوره هرساله برگزار میشود و امسال ۲۱ نفر از آسیا و اروپا دعوت شده بودند، خوشبختانه من از کشور ایران توانستم بهترین ارایه را داشته باشم و عنوان ambassador را از پروفسور آونی موسس IOI و معاون سابق دبیر کل سازمان‌ملل دریافت کنم و برای کشورم به ارمغان بیاورم. طبق تعهدی که سپردیم به عنوان سفیر موظفیم راجع به آنچه آموخته ایم اطلاع رسانی کنیم، علاقمندم در اولین فرصت آموخته هایم را به همراهان باهوش و فرهیخته شلیرا ارایه کنم و بویژه نقش دریاچه ارومیه در سلامت خودمان و اقتصاد منطقه را انتقال دهم.

تلاش من به مدت ۵ هفته ارایه گیاهان و تلاش‌های بانوان در جهت معیشت پایدار و حفاظت از محیط زیست دریاچه بوده و خوشبختانه علیرغم اینکه تمرکز دوره روی اقیانوس‌ها بود ولی توانستم تاثیرات بانوان روستایی در حوزه را در حوزه دریاچه را بعنوان یک الگوی موفق و تاثیر گذار انعکاس دهم و جایزه بهترین ارایه سال ۲۰۱۹ را کسب کنم. از این بعد تمرکز بیشتری روی اقتصاد پایدار در حوزه دریاچه با تکیه بر کشت جایگزین خواهیم کرد.”